Hej, vi, baš vi koji ovo čitate, okrenite se prema meni jer moram nešto ispričati. Jeste li spremni? Vi me ne poznajete, ali ja imam priču. O čemu? O vrlo jednostavnoj djevojci, zaposlenoj, koja pomaže mladima, izlazi i pokušava živjeti svoj život. Reklo bi se da je to priča o dobroj djevojci. O djevojci koja je oteta.

Zovem se Mia Denett i odrasla sam u Chicagu. Kći sam uglednog suca i majke domačice, a osim mene imaju i još jednu kćer Grace koja je slika i prilika tate. Odselila sam čim sam navršila osamnaest godina jer sam htjela živjeti onako kako to ja želim, bez uvjetovanja, zabrana, stega i rušenja mojih snova. Moja obitelj je bila bogata i ja sam se morala ponašati onako kako je to moj otac zahtjevao. Uništio je mnoge moje snove i svojim stavom i ponašanjem zahladio naše odnose. A majka je uvijek šutila i nije se niakda zauzela za mene.

Umjesto da da zvršim pravni fakultet, završila sam umjetnost za koju sam nadarena, a koju je moj otac redovito meo pod tepih. I redovito ga gazio da ta umjetnost ni ne proviri. Moja pobuna protiv omče oko vrata je bila dugotrajna – izabrala sam loše društvo i donosila loše odluke te je moje postupke otac zataškavao i skrivao kako se ne bi pročulo. Ja sam za njega bila jedno veliko razočaranje, promašaj.

Danas se vrlo rijetko čujem s roditeljima, vodim jednostavan i skroman život. Zato me brinulo hoće li netko primijetiti da ma nema. Najveća vjerojatnost je da će prvi primjetiti kolege, ali moji roditelji neće biti uvjereni da mi se nešto dogodilo. Možda majka…

Nakon što je večernji izlazak završio i prije nego je počeo, bila sam razočarana, a pomalo i bijesna. Na žalost, baš tu večer sam htjela provod, neobavezni, s nekim koga ću pokupiti usput. I baš je to bio on – predstavio se kao Owen.

Bila sam malo pripita kada smo se uputili u njegov stan, gdje se ponašao vrlo čudno. Jednostavno nije htio ono što i ja. Prisilio me da napustimo stan i uđemo u njegov kamionet. Strašno, shvatila sam da sam oteta, ali stvarno oteta i da to nije igra, nakon što smo se autocestom udaljili od Chicaga! Zaustavili smo se dovoljno daleko da nas nitko ne pronađe, u nekom izletištu okruženom šumom gdje zimi kilometrima nema nikoga. Smjestio nas je u brvnaru, vjerojatno ni sam ne znajući kako i što dalje. Odlučila sam pobjeći vrlo brzo.

Nakon što sam skupila hrabrost za bijeg i uočila svoju priliku, moj bijeg je propao. Ulovio me u šumi i dovukao natrag u brvnaru. Prijetio mi je da će me ubiti ako to pokušam još jednom. Uopće ne znam što taj čovjek želi. Otkupninu? Provod? Hoće li me mučiti? Nemam odgovore na ta pitanja, samo znam da sam njegova taokinja dok me ne ubije ili dok me ne pronađu. On je glavni i moram se pokoriti. Ja sam Mia Denett i ovo je moja priča.

“Dobra djevojka” je klasificiran kao psihološki triler, te mi je zbog toga bio posebno zanimljiv. Neobičnosti su te da čitamo o Miji iz perspektive njezine majke, otmičara i detektiva, dok uopće nema naratorskog djela (zato sam se ja odlučila napisati kratki sadržaj iz Mijine perspektive); čitamo izmješano prošlost i sadašnjost, i vrlo brzo saznajemo kako je Mia spašena. Nedostaje to iščekivanje “što će se dogoditi” jer je nepoznanica “ono što se dogodilo”. Uz to, Mia je zbog traume koju je doživjela potpuno blokirala sjećanja. Iako znamo kako je otmica završila, čitajući knjigu do kraja, saznajemo više o obitelji, o njihovom životu i karakterima pojedinaca (moram priznati da mi je to bilo blago dosadno, vjerujem da se tu moglo puno bolje), pa čak i to da uzrok otmice leži u nekim postupcima iz prošlosti. Glavnu tajnu ove priče – zašto je Mia uopće oteta – saznajemo pomalo na svakoj sljedećoj stranici, jer karakteri likova su vrlo dobro poznati i očekivani – kod njih nema iznenađenja.

Roman prvijenac autorice Mary Kubica nije totalno loš, ali ne mogu tvrditi da je nešto posebno. Radnja je izuzetno jednostavna i lagano se prati bez obzira na preskoke u vremenskoj liniji, i roman je to koji ćete brzo pročitati. Najavljivan je kao nova “The Gone Girl”, no nemojte se voditi tim marketinškim trikom, već radnju ovog romana čitajte potpuno neovisno o bilo kojem drugom naslovu. Tako nećete biti razočarani.