Prošle su tri godine otkad je Mia Hall izgubila cijelu obitelj u stravičnoj automobilskoj nesreći. Tri godine otkada ju je Adam, njezin tadašnji dečko, domamio natrag u život… I nešto manje od tri godine otkada mu je Mia Hall okrenula leđa i nestala iz njegovog života.

Adam Wilde u međuvremenu je postao medijska zvijezda. Od uspješnog, ali tek lokalno poznatog, njegov bend Shooting Star se nakon albuma Collateral Damage pretvorio u svjetski poznati glazbeni fenomen. No naporne turneje, uzastopni intervjui i fotografiranja te nategnuti odnosi sa bendom su Adama, koji svoju anksioznost već pod kontrolom drži jedino tabletama, doveli pred raspadanje.

kamo-je-otisla-quote-1

Jedne večeri, nakon stresnog intervjua u New Yorku, odluči kasniti za svojim bendom koji odlazi u London te provesti barem jedan dan sam, odvojen od svega. Šećući New Yorkom i razmišljajući o tome u što mu se život pretvorio, nađe se pred ulazom u Carnegie Hall. I ona je tamo. Mia Hall. Adam se ne može oduprijeti zovu potrebe da je vidi, da čuje kako svira. Možda mu to pomogne da shvati zbog čega je učinila to što je učinila.

kamo-je-otisla-quote-2

Iako je učinio sve da ostane neprepoznat, to mu ne polazi za rukom. Mia zna da je on tu i želi ga vidjeti…

kamo-je-otisla-quote-3

Iako je prva knjiga sama za sebe bila, ako ne već potpuno dovršena, onda barem dovoljno dovršena cjelina, autorica je ostavila prostora za nastavak. Zatim ga je ovako majstorski iskoristila.

Uživala sam unatoč tome što nastavak knjige “Ako ostanem” nimalo nije nalik prvoj knjizi. 🙂 Prije svega, ovo je Adamova priča i to u trenutku kada su se već dogodile tri godine života između “onda” i “sada”. A između “onda” i “sada” razlike su zapanjujuće.

kamo-je-otisla-quote-4

Mia i Adam nikada nisu bili par bez problema; Mia je i ranije osjećala kao da se ne uklapa dobro ni među vršnjake ni u svoju obitelj – njezina obitelj i njezin dečko bili su poklonici rocka, dok je ona bila jedini predani klasični glazbenik među svima njima. Već u prvoj knjizi, veza Adama i Mie bila je ponešto nategnuta zbog njegovih nastupa s bendom, no događaji nakon nesreće, koje je Mia promatrala boraveći izvan vlastitog tijela, uvjerili su je u Adamovu ljubav.

Adam je onda, izgubljen i očajan, svoju bezuvjetnu ljubav odlučio pokazati jednim obećanjem za koje nije očekivao da će ga Mia čuti, kamoli da će ga držati za riječ. I zbog tog obećanja su tu gdje jesu, tri godine nakon nesreće. No, Adam to ne zna. Adam ne zna zbog čega je Mia inzistirala na intenzivnim terapijama i rehabilitaciji nakon nesreće, samo kako bi što prije otišla u drugi grad na studij, iako je znala da je to za njih nova vrsta razdvajanja. Adam ne zna zbog čega se Mia prestala javljati.

Gubitak obitelji Hall – i on ih je na neki način izgubio – a uskoro i gubitak same Mie, Adama je razorio. Kada se sam nekako uspjeo postaviti na noge, shvatio je da je ustao kao sasvim nova osoba – grublji, žešći, izazovniji. Netko tko je napisao pjesme za album Collateral Damage zbog kojeg je bend Shooting Star – kojemu je karijera, ironično, bila u opadanju – doživio eksploziju popularnosti i slave.

Volim njegov glas. Od prve stranice sam voljela boraviti u Adamovoj glavi. Unatoč problemima, unatoč razorenim iluzijama, unatoč mnoštvu glupih poteza kojih je jako dobro svjestan, Adam je jedno divno, pametno muško biće kojemu slava nije udarila u glavu. Ako ga je igdje udarila, udarila ga je ravno među noge – uzela mu je i ono malo što mu je ostalo – strast prema glazbi. A onda tako prazan nalazi nju… I ima stotinu pitanja. Hoće li biti dostojan odgovora? Knjiga se, ako se mene pita, trebala zvati “ZAŠTO je otišla”.

kamo-je-otisla-quote-5

Iznenadila sam se zapravo svojom reakcijom na Miu. Obožavala sam to dijete u prvoj knjizi, no njezino ponašanje i njezine riječi u ovoj knjizi su me pomalo izluđivale. Nisam je mogla razumjeti – čak ni uz dano objašnjenje je nisam mogla razumjeti. Dobro, možda malo. Možda sam razumjela njezine osjećaje i njezine potrebe, no nisam razumjela njezine postupke. Kako bilo, drame je negdje moralo biti kako bi uopće imalo smisla pisati nastavak. 😀 A šteta bi bilo ne dati ljudima nastavak, kada nas je prva knjiga tako osvojila. 🙂 I mislim da je autorica napravila pravi potez time što je nastavku dala Adamov glas. Da je ovu priču pričala Mia, možda bi nam neke stvari bile jasnije puno ranije, ali odnos s Adamom ne bi dobio ovu dubinu, ovaj osjećaj sudbinske neraskidivosti njihove veze.

kamo-je-otisla-quote-6

Adam je jako interesantno biće. Njegov život je kaotičan, ali ga opisuje na toliko zabavan način da se stranice same okreću.

Drago mi je da sam čitala na engleskom. Mislim da tekstovi pjesama – odnosno pojedini ulomci pjesama koje donosi autorica – puno bolje zvuče u originalu, puno snažnije pogađaju u svojoj originalnoj formi.

kamo-je-otisla-quote-7

Knjiga mijenja okus od gorkog do gorkoslatkog i čita se u jednom dahu. Voljela bih vidjeti filmski nastavak također. 🙂 Neki čitatelji su davili autoricu pitanjima o trećem nastavku, a što im je ona odgovorila možete pročitati na njezinom blogu. 😀 Ali UPOZORENJE – pročitajte NAKON što pročitate ovaj drugi nastavak.

KAKO DO KNJIGE? (***DARIVANJE ZAKLJUČENO***)

Na mail [email protected] javite odgovor na pitanje: “Koliko je godina prošlo od nesreće u kojoj je Mia izgubila cijelu svoju obitelj?”

a) aaaajmeee neman ti pooojma, a more bit da ima jedno pe’ godina