Božić je ove godine drugačiji za Lily. Mama i tata odlučili su prvi put ostaviti svoju već odraslu djecu u New Yorku i otići na romantični odmor na Fiji. Njen brat Langston nije ni od kakve koristi jer je zaokupljen svojim dečkom Bennyjem. Lily je prepuštena sama sebi; na njoj je da se na ove božićne i novogodišnje praznike pobrine da joj ne bude dosadno. Ali kako? Langston, da bi je zaokupio nečime i oslobodio sebi vrijeme za druženje sa Bennyjem, predlaže joj sljedeće: Lily će uzeti jednu svoju crvenu Moleskine bilježnicu i, nakon što joj Langston pomogne osmisliti niz izazova za potencijalnog nalaznika, umetnuti je među knjige na najdražoj polici velike newyorške knjižare. Hoće li je itko naći? Hoće li itko razumjeti upute? Hoće li taj netko prihvatiti igru?

“Imagine this: You’re in your favorite bookstore, scanning the shelves. You get to the sections where a favorite author’s books reside, and there, nestled in comfortably between the incredibly familiar spines, sits a red notebook.

What do you do?
The choice, I think, is obvious:
You take down the red notebook and open it.
And then you do whatever it tells you to do.”
Dash je ove godine odlučio ne sudjelovati u veselom božićnom raspoloženju. Također je odlučio sebi darovati samoću i uživati samo u svom društvu. I u knjigama. Zato je rekao mami da će praznike provesti kod tate, a tati da će praznike provesti kod mame. I zato sada stoji u svojoj najdražoj knjižari, držeći u ruci crvenu bilježnicu.
Dash ne samo da prihvaća igru i izazove, nego i uzvraća misterioznoj djevojci svojim izazovima. Uskoro su oboje zaokupljeni traženjem tragova po New Yorku, otkrivanjem zagonetki, davanjem pisanih odgovora na pitanja u bilježnici… Dok bilježnica prelazi iz ruke u ruku preko trećih osoba, Dash i Lily počinju zamišljati  osobu s druge strane rukopisa i počinju razmišljati o mogućem susretu…
Iako je knjiga pisana za mlađe čitateljstvo nego što sam ja, ipak mi je jako drago što sam je pročitala. Doduše, nisam imala puno izbora – nakon prve stranice sam kompulzivno listala i čitala sve do kraja. 🙂 Njih dvoje su tako sladak, inteligentan i zabavan par likova, i ne mogu biti više različiti nego što jesu. Ona je brbljava, energična ljubiteljica pasa i neobične odjeće, koja ne može sjediti na jednom mjestu. On je inteligentan dečko, zajedljivog smisla za humor, pomalo bahat i ciničan, koji uživa biti sam.

Knjiga obiluje dopadljivim i pametnim likovima svih generacija, iako se ponekad jasno vidi da se zapravo mudrost i zrelost samih autora nekako iscijedila u same likove koji su tek adolescenti. Ali to ne smeta. Nimalo. 🙂

Knjižurak je savršeno lagano i optimistično štivo za hladne zimske večeri, kada nekome treba nježna i nenametljiva romantična pričica i pouzdan humor. Mene je natjerao da se malo više raspitam i informiram o nekim britanskim mješavinama čajeva i ono što sam iščeprkala mi se toliko svidjelo da ću natipkati zaseban blog-post uskoro. 🙂

Ovo je treća knjiga koju su Rachel i David napisali “u duetu”. Po prvoj zajedničkoj knjizi, Nick and Norah’s Infinite Playlist je 2008. snimljen film; meeedeni Michael Cera kao Nick i prezgodna Kat Dennings kao Norah. Knjigu su autori pisali na zanimljiv način; prvo bi David mailao svoje poglavlje iz Nickove perspektive, pa bi Rachel odgovarala svojim poglavljem iz Norahine perspektive. Isto su pisali i Dash and Lily’s Book of Dares.
Navodno će se i po toj knjizi snimiti film, ali još nema konkretnijih novih informacija o datumima i glumcima. Šuškalo se samo da će film režirati Lena Dunham.
Mladi čitatelji će možda biti oduševljeni prijedlogom autora da se uloga ponudi Justinu Bieberu. Kažu da bi on bio “perfect Lily”. :)))
Iva