Neke od najpoznatijih francuskinja uopće nisu bile Parižanke. Mnoge nisu bile ni Francuskinje. Parižanka, kažu autorice, može biti rođena bilo gdje. “Možda čak i u Bosni”, šaptala sam si ja dok sam naručivala ovu knjigu. 😀

kakobitiparizanka-enquote-4

Oni koji me poznaju ne bi nikada povukli niti isprekidanu crtu između mene, mode, ljepote, elegancije… Za one koji se već brinu za moje samopoštovanje – nema potrebe, doista. Ne mislim da sam beznadan slučaj zaglavio negdje u slijepom crijevu filozofije i znanosti o ljepoti, no isto tako znam da je najbliže što ja mogu prići nekakvoj francuskoj ideji ženstvenosti ono od “bona” do bonne, ali sa la ispred. (fr. la bonne – služavka). 🙂

Zašto to kažem? Zbog toga što sam se prepoznala u donje dvije slike, a po tome koliko su onih “hahahaha” mojih Facebook prijatelji ostavljali ispod ovih fotki nakon što sam ih objavila na svom profilu, jasno mi je toliko su me i oni u njima prepoznali.

kbp-photo-2a

kbp-photo-1a

Sama autorica, Caroline de Maigret, svoje sazrijevanje u pravu Francuskinju/Parižanku odradila je u New Yorku. Pariz je napustila poželjevši pronaći svoj identitet odvojen od onoga koji je za nju, kasnog izdanka poljske kraljevske obitelji (unuka poljskog princa Michela Pontiakowskog i kćer grofa Bertranda de Maigreta), bio pripremljen. Tamo je započela karijeru kao model, a zatim su je interesi i prilike odveli u glazbene producentske vode. Kada se odlučila vratiti u Pariz, donijela je sa sobom znanje i iskustvo iz svijeta glazbene produkcije te je s partnerom, gitaristom Yarolom Poupaudom, osnovala Bonus Tracks Records.

Svoje dvije ljubavi, modeling i rock-glazbu, uspješno kombinira sa svojim dostojanstvenim, plemenitaškim držanjem i nehajnom samouvjerenošću Francuskinje. I ljudi je vole. 🙂 Njezino ime je redovna stavka na popisima najbolje odjevenih žena u Parizu, a odnedavno je, u suradnji sa kozmetičkom kućom Lancôme, dizajnirala i make-up paletu.

kakobitiparizanka-enquote-1

O da, itekako je upravo ona ta od koje želimo čuti sve što zna o tome kako biti Parižanka. Caroline je okupila svoje djevojke – Anne Berest, Audrey Diwan i Sophie Mas, pa su skupa sastavile ovu knjigu koja će žene i djevojke, gotovo sam sigurna, željeti svugdje nositi sa sobom, čak i umjesto torbice. 🙂

kakobitiparizanka-enquote-7

Svaka stranica knjige odražava ono nešto klasično parižansko: koloristički umjereno, ležerno, lepršavo i melankolično u isto vrijeme, praktično, neopterećujuće i često vrlo autoironično. Znači, ukratko, zabavno i očaravajuće.

Ni jedna stranica ne gnjavi čitateljicu; autorice nude vrlo otvorene, kratke i jasne upute o tome kako se ponašati kao Parižanka u bilo kojoj situaciji u kojoj se nađete: kada ste kod kuće sami, kada je On uz vas ili kada ste u grupi obitelji, poznanika ili sasvim nepoznatih ljudi. Pokazuju nam kako Parižanke doživljavaju sebe i žene oko sebe; kako doživljavaju ono kako izgledaju te kako brinu o svojoj ljepoti – stavljajući veliki naglasak na “nesavršenostima”. Caroline de Maigret je u intervjuu za Vogue rekla kako, putujući redovito na liniji New York-Pariz, jasno uočava razliku između Francuskinja i Amerikanki kada je u pitanju ljepota. “Težiti savršenstvu, kao što to čine Amerikanci, pokazuje nedostatak samopouzdanja. Iznenađuje me koliko se žene osjećaju krivima što nisu savršene. Mora biti jako teško živjeti tako svakoga dana.”

kakobitiparizanka-enquote-6

Ukratko, knjiga je poput kakvog modnog kataloga osmišljena zbirka natuknica o životu i ljubavi, modi, stilu i ljepoti. Imate osjećaj da u ruci držite pripitomljenu i tvrdo ukoričenu verziju Voguea; nešto s čijih vas stranica gledaju normalne, uspješne i samouvjerene žene. Pred stranicama ove knjige se naprosto morate osjećati dobro. 🙂

kakobitiparizanka-enquote-9

E sada kada sam sve ovo tako lijepo ispripovijedala, vrijeme je da budem iskrena. Kada sam prvi put proguglala Caroline de Maigret i ostale djevojke (i vi ćete, ako već niste, sigurna sam), malo sam ostala… pa, neimpresionirana. Je li to muško ili žensko? Nisam bila baš uvjerena da mi je prodala svoju ideju ljepote. Točnije, ideju svoje ljepote. Mislila sam si: “Ženo draga, jesi ti sebe pogledala u ogledalu? Znaš što je češalj? Ako si TI taj neki uzor kojem treba težiti ako hoćeš biti lijepa poput Parižanke, mislim da ćemo se rastati ovoga trena…”

Zamislite vi drskost TAKVOG stava jedne neugledne Bosanke. Da me ne shvatite krivo, moje su Bosanke među najljepšim ženama koje poznajem, ali JA sam tip Bosanke koji se, valjda, vidi na onim slikama za koje strani fotografi dobijaju nagrade kada ovjekovječe tipičan život svih 11 stanovnika nekog zaseoka cca 12km udaljenog od prve asfaltirane ceste. 😀

Srećom, nastavila sam čeprkati po YouTubeu i našla nekoliko videozapisa zbog kojih i nakon kojih sam se potpuno i nepovratno zatreskala u Caroline de Maigret. Moram ih sve podijeliti s vama.

Znate tko je Lisa Eldridge? Znam da će sada sve beauty-blogerice, ako koja ovo čita, skočiti na noge. Volimo je, obožavamo je! E, pa predivna Lisa Eldridge ima video u kojem demonstrira jedan tipični parižanski makeup-look koristeći se paletom koju je dizajnirala Caroline. I jedna i druga su ambasadorice Lancôme kozmetike. Lisu Eldridge obožavam ne samo gledati (buljim joj u usnice dok priča taj svoj savršeni british-english) već i slušati, a Caroline govori najslađi engleski s francuskim naglaskom koji sam čula i kada sve to upakirate u jedan video, dobijete ovu poslasticu. Macaron na 8 katova. 🙂

Zatim sam naišla sljedeći video. Iskoristit ću ovdje izraz koji moja Kija često upotrebljava i reći da sam “poginula od smijeha” na nekoliko scena.

A i ovaj isto je poprilično zabavan i smiješan.

Mislim da ćete zavoljeti ove dame i da ćete knjigu svakako željeti imati pored kreveta ili bilo gdje nadohvat ruke, za one dane, kada pritisak da budete i izgledate znato drugačije nego što jeste i što izgledate, postane neugodan. 🙂

Eh, da. Knjiga mi je, sasvim neočekivano, odgovorila na pitanje o tome može li jedna Bosanka postati poput Parižanke. 😉

kakobitiparizanka-enquote-2

Hvala vam na pažnji! :-*