Koliko puta ste od bliskih ljudi, pogotovo kad ih posao iznuri, čuti izjavu: “Dođe mi da sve ostavim/pošaljem u neku stvar i odem uzgajati ovce”? Koliko puta ste to i sami izgovorili? Koliko god mi ljudi trebali civilizaciju i intenzivno radili na njoj (s vrlo upitnim uspjehom), čini se da nas boravak u umjetnom svijetu koji gradimo i koji smatramo superiornijim divljini i nekim jednostavnijim, priprostijim načinima života stalno iscrpljuje.

Mnogi od nas na vrhuncu (ili dnu?) tog umora žude za Velikim Odlaskom, koji bi ujedno bio i Veliki Povratak nečemu. Čemu? Sebi. Mladosti. Vlastitom užitku. Vlastitim temeljnim vrijednostima. Jednostavnosti. Iskrenosti.

Prirodi.

Uvijek je u tom spletu imaginarnih destinacija na koje odlazimo i kojima se vraćamo – priroda. Jedan dio nas, ako imamo sreće i discipline, pronađe način da balansira ta dva svijeta. Mnogima od nas to bude dovoljno.

Međutim, rijetkima pođe za rukom skupiti hrabrosti i zaista napraviti dramatičan rez i preusmjeriti vlastiti život u sasvim drugom pravcu. Autorica knjige “Mudrost vukova”, Elli H. Radinger, napravila je upravo to – napustila je karijeru samostalne pravnice, posao u kojem nije bila sretna, ispunjena, pa samim time (po vlastitoj procjeni) ni pretjerano dobra i otišla u američku saveznu državu Indianu vidjeti može li svoje dvije ljubavi, pisanje i ljubav prema prirodi i divljim životinjama, povezati u novi život.

Knjiga koju sam s ljubavlju držala u rukama i s oduševljenjem čitala odgovor je na to pitanje.

U trenutku kada ju je pisala, Elli H. Radinger iza sebe je već imala višedesetljetnu, bogatu i ispunjavajuću karijeru najpoznatije njemačke stručnjakinje za vukove; njezin rad i život vrte se oko promatranja i proučavanja vukova u divljini, pisanja, održavanja seminara i predavanja. I čitajući ovu knjigu čovjek ne može ne osjetiti njezino duboko zadovoljstvo, zanos i oduševljenje ne samo vukovima, već i vlastitim poslom.

Ako želite proučiti bilo koju temu, pogotovo onu prošaranu brojnim predrasudama, nema boljeg načina nego dozvoliti entuzijastičnom, iskusnom stručnjaku da ti o njoj govori. “Mudrost vukova” je knjiga koja se tako lako čita, lako oduševljava, lako educira čitatelja i, što je najbitnije, lako razbija brojne mitove o jednoj divljoj “zvijeri”.

Kako sama autorica kaže na početku svoje knjige, vuku smo kroz bajke, priče, filmove, mitove i narodne predaje nalijepili brojne atribute koji izazivaju strah i ovu životinju u našim očima pretvaraju u krvožednog monstruma, osamljenog ubojicu koji vreba na nepažljivog, bezopasnog čovjeka i kojemu su nemoćni i slabiji plijen koji napada iz čistog užitka udovoljavanja svojoj životinjskoj, predatorskoj prirodi.

Iz poglavlja u poglavlje, autorica nam pokazuje koliko su ovakve naše predrasude o vuku potpuno pogrešne. Kroz knjigu ne samo da u svom neosnovanom strahu postajemo pomalo smiješni sami sebi, već se počinjemo oduševljavati ovom divljom životinjom i njezinim čistim, poštenim, plemenitim (ali ne i naivnim, romantičnim) načinom života. Do kraja knjige savršeno nam je jasno zbog čega smo zapravo, ispod tog straha, potpuno očarani ovom životinjom i divljinom koju simbolizira.

Pojedina saznanja o ovoj divljoj životinji – o njezinom jedinstvenom odnosu sa ženom i o njezinom neobičnom prijateljstvu s gavranom – zapanjila su me i oduševila! Vjerujte mi, barem ova dva poglavlja ćete htjeti pročitati.

Onima koji požele i sami promatrati i družiti se s vukovima, autorica nudi i niz korisnih, praktičnih informacija o tome kako, gdje i kada sebi mogu ispuniti takvu želju. Štoviše, moli nas da se familijariziramo, da se ponovno sprijateljimo s vukom jer ova veličanstvena životinja ovisi o nama. Pogodite čiji je opstanak ugrožen, opstanak “bezazlenog čovjeka” ili “krvoločnog ubojice”?

Nemam što drugo reći, osim da vam od srca preporučujem ovu mudru, zabavnu, korisnu i kompaktnu knjigu koja educira i potiče znatiželju, a da ne zamara čitatelja. Ako volite čitati dok šetate, pogotovo negdje u prirodi, pospremite je u torbu – mislim da bi čitanje ove knjige u takvim uvjetima bio pun pogodak. Da sam znala što me čeka kada sam je počela čitati, ja bih je baš tako izvela u šetnju ili dvije.

Hvala vam na strpljenju i povjerenju!
Tipkamo se uskoro!