Nakon romana „Istina i druge laži“ (Sascha Arango) trebala sam nešto bolje, nešto što će me držati na iglama dok čitam. Odluka je pala na Gillian Flynn i „Mračna mjesta“ iako su u planu i drugi njezini radovi, npr. „Nestala“.
Svi mi imamo neka svoja mračna mjesta. Libby je svoja mračna mjesta godinama izbjegavala. Teško se vratiti u prošlost kada ju ona proganja godinama, stalno je prati dok ona želi pobjeći vrišteći.

Mislim da ste shvatili, Libby je glavni lik romana. Asocijalna odrasla žena u tridesetima koja voli tu i tamo ukrasti samo njoj potrebne predmete. Bez prijatelja je i bez rodbine. Libby je živjela na farmi sa sestrama, bratom i majkom. Jedva su preživljavali, jer je njezin otac bio propalica, alkoholičar, a povremeno je prodavao i drogu kako bi zaradio. Nije živio s njima, ali je redovito dolazio posuđivati novac. Nije bilo osobe kojoj nije bio dužan. Libbyna majka je pokušavala držati sve na okupu, ali je teško uspijevala. Često nisu imali što za jesti, nisu se mogli grijati, banka je htjela uzeti njihov dom – farmu koja se doslovce raspadala. Kao i njihov život. Siromaštvo ih je preuzelo.
Te kobne noći, kada je imala samo 7 godina, Libby se iznenada probudila. U kući se događalo nešto strašno. Ona je pobjegla i sakrila se u snijegu. Brat ju je zazivao, a kada se udaljio vratila se u kuću. Njene sestre i majka bile su mrtve. Na sudu je svjedočila protiv brata koji je bio u kući i koji se čudno ponašao zadnjih dana. Obojio je kosu i družio se s čudnim vršnjacima. Svi su govorili da je štovatelj Sotone. Porota nije dvoumila dugo, odlučila je da je kriv.
Nakon 24 godine, Libby živi sama, nema posao, a time ni drugih prihoda jer je cijeli život ovisila o donacijama nepoznatih osoba. Ne može reći da je prošla bez posljedica, kako psihičkih tako i fizičkih iako te noći nije bila fizički napadnuta. Brata u zatvoru nikada nije posjetila, sva njegova pisma je bacila nepročitana. Kako bi došla do novca, odlučila je prodati neke stvari koje su pripadale sestrama ili majci. Takve osobne stvari mogu platiti ljudi iz Kill Cluba čiji su članovi opsjednutim rješavanjem ubojstava za koje smatraju da su osuđene krive osobe.
Istinski vjeruju da je njen brat nedužan u zatvoru. Iako u to nije uvjerena, Libby nevoljko pristaje na istragu kako bi izvukla novac od članova kluba. To znači da se mora suočiti s osobama iz prošlosti, sa sjećanjima i noćnim morama koje ju još uvijek proganjaju. Spremna je za novac tražiti istinu koja će ju ipak udariti vrlo neočekivano ravno u glavu. A gdje drugdje?
Pročitala sam da Gillian Flynn voli netipične junake, problematične i neprilagođene društvu. Oduševili su me likovi; postupno otkriva sve njihove mane, vrline, osjećaje, ali i razloge njihovih postupaka. Radnja iz prošlosti isprepliće se s radnjom iz sadašnjosti, ali se prati iz nekoliko perspektiva, ne samo iz Libbyne. Nakon početnog usporenog tempa, radnja se zahuktava i poziva na još čitanja. Još samo jedan list, još samo jedno poglavlje. Doslovce ne možete odoljeti.
Osim što se istražuju okrutna umorstva skoro cijele jedne obitelji, Gillian je upetljala i teške obiteljske odnose, tinjeđerske odluke koje utječu na sve, siromaštvo i svakodnevnu borbu za kruh, te izmišljotine i postupci sredine nakon otkrivanja tih izmišljotina. To je ono što je odlično uklopljeno u roman – on nije jednoznačan. Pratimo puno smjerova, a na kraju svi završe na istom mjestu, kada Libby sazna istinu. Nadam se da će idući roman s popisa koji sam započela čitati („Lice ubojice“) biti jednako dobar kao i „Mračna mjesta“.  Roman je već ekraniziran i to sa Charlize Theron  u glavnoj ulozi.