Ljeto je idealno vrijeme za uživanje u moru i suncu (tko ima sreće) ili na balkonu, u mom slučaju, ove godine i laganim knjigama koje ne opterećuju. Moram priznati da sam ove godine čudna, što se tiče čitanja, čitam čak i chic lit…hmmmm..moguće zato što biram i teške životne priče, pa mi onda treba odmor i knjiga za “mozak na pašu”. 🙂

Ono što ne razumijem kada su knjige Katie Cotugno u pitanju (ovo je njezin drugi roman koji sam pročitala) je zašto su joj ženski likovi toliko stereotipni?! U „99 Days“ se nisam povezala sa Molly, a ovdje mi Serena ide na živce. Obje u svom procesu odrastanja, sazrijevanja, prolaska kroz životni put povrijede svog dečka, doslovno mu slome srce, radi nekog drugog lika. Očekivala sam više od ove knjige, bar zbog naslova, rekoh sama sebi: „Daj knjizi šansu, možda nešto naučiš.” 🙂

Osim što sam je jako brzo pročitala (autorica koristi jednostavan jezik, jednostavne dijaloge, tako da se stranice zaista brzo okreću) i što sam se tu i tamo iznervirala postupcima glavne junakinje Serene, nisam naučila kako se voli. Možda to već radim na pravi način pa mi ni ne trebaju smjernice. 🙂
Knjiga je podijeljena u poglavlja „prije“ i „poslije“, koja se izmjenjuju, što nije preveliki problem, premda mi takve knjige nisu nešto posebno drage. Glavna junakinja je Serena Montero, koja je mlada, perspektivna, inteligentna djevojka koja živi u južnoj Floridi, sa velikim snovima i planovima o odlasku u svijet, sve dok ne ostane trudna sa svojim tadašnjim dečkom, Sawyerom, te rodi djevojčicu Hannah u 16-oj godini, sama i ostavljena jer nitko ne zna gdje je Sawyer. Trebalo mu je tri pune godine da se vrati kući i da sazna kako je otac preslatke curice. Čak ni njegovi roditelji nisu znali gdje se nalazi, niti su u tom razdoblju pružili Sereni potporu u bilo kojem obliku.
Sawyerovi i Serenini roditelji su obiteljski prijatelji i poslovni partneri restorana, a Sawyer je dugo vremena bio Sereni tiha patnja. U radnji „prije“, Sawyer je tiha patnja i Sereninoj prijateljici Allie, koja izgubi život u automobilskoj nesreći i uspomena na nju se proteže kroz cijelu knjigu.
Serena je kasnije u vezi sa divnim dečkom, Aaronom, koji voli nju i divan je prema Hannah. Međutim, kako to inače biva u životu, biološki otac se vratio i želi biti dio djetetovog života, pa kako god se drugi nosili s time.
„When Sawyer wanted to do something, he did it. End of story. He didn’t stop to think about everything that could possibly go wrong.“
Ovo je priča koja me ostavila pomalo ravnodušnom, jer sam kroz cijelu knjigu čekala da se nešto veliko dogodi. Možda bi bila bolja opcija da je autorica razradila priču od početka do kraja, a ovako, odmah na početku saznajemo da je glavna junakinja mlada, samohrana majka. Sva poglavlja od „prije“ gube na dramatičnosti. Jedino što je opipljivo je Serenina opsjednutost Sawyerom.
Dogodi li vam se da od knjige očekujete više nego što dobijete? Ne događa mi se često da odaberem knjigu koja mi se u konačnici ne svidi, još gore – ostavi me ravnodušnom. Na pitanje: „Kakva je knjiga?“, mogu slobodno odgovoriti: „Meh!“ Ali to sam ja. Moje mišljenje ne znači da je knjiga loša, da neće postati bestsellerom ili da se nekome od vas neće svidjeti. Ukusi se razlikuju i u te rasprave uopće nećemo ulaziti. 🙂

Autorica je bila dovoljno ljubazna da nas počasti intervjuom, pa sam nekako iz zahvale pročitala ovaj roman. U svakom slučaju, tema je ljubavna, pomalo kaotična sa preobratima i nepromišljenim postupcima, no to je život. Ni mi u stvarnom životu nismo ponekad fer prema sebi, a pogotovo prema ljudima koje volimo, tako da mislim da se autorica time vodila. Netko će možda reći da je ova priča napisana baš kako treba. Moj savjet je da sami naučite najbolji način za vas o tome kako voljeti i biti voljen. 🙂

Do čitanja,